torsdag 16 februari 2017

Helgfrågan v. 7


Helgen är på ingång även om det är en arbetsdag kvar för mig. Men dagarna går så fruktansvärt fort just nu så bara jag har kommit iväg så är det lugnt. Dessutom är det bara något enstaka möte så jag får kanske lite gjort för en gångs skull. Det skulle vara en skön känsla om jag kände att jag faktiskt levererade lite.

Mia (med hjälp av Johannas deckarhörna) ställer den här frågan inför helgen:

Vilka är dina bästa bokreatips?
Var handlar du helst dina reaböcker?

Jag börjar med att tipsa om tre böcker som jag läst och som alla är väldigt läsvärda (två är kanske lite uttjatade):

         
Fredrik Backmans Björnstad  - länk till boken på Adlibris
Malin Persson Giolitos Störst av allt - länk till boken på Adlibris
Carina Bergfeldts Sju dagar kvar att leva - länk till boken på Adlibris

För egen del vet jag inte än vilka det blir. Jag har skrivit upp en lista men lär nog få lite tips när jag surfar runt på förslagen som kommer att komma här. 

Angående var jag helst handlar mina reaböcker så brukar jag kolla var det blir billigast när det gäller nätbeställningen. I väldigt många fall vinner Adlibris eftersom de oftast är billigare och för att jag dessutom har 6 % där genom jobbet (via vårt Personalkort). Men det blir också någon eller några böcker inhandlade på Akademibokhandeln som finns i samma stad som mitt jobb.

28 kommentarer:

  1. Björnstad har jag funderingar på att köpa.

    SvaraRadera
  2. Störst av allt har jag hört mycket positivt om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den blev en av förra årets bästa böcker för mig.

      Radera
  3. Både Björnstad och Störst av allt står här hemma och väntar på att bli lästa. Det är ju inte klokt i sig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, och nu finns de redan på rean! :)

      Radera
  4. Alla de böckerna ska jag läsa eller lyssna på.

    SvaraRadera
  5. Störst av allt är jag också väldigt nyfiken på.

    SvaraRadera
  6. Har läst alla tre böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som många redan gjort det. I alla fall i bloggvärlden.

      Radera
  7. Sju dagar kvar att leva har jag missat helt, får väl kolla upp den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var mycket bra och tänkvärd!Författaren har synts mycket i Rapport nu när det rapporterats så mycket från USA.

      Radera
  8. Åh, är nyfiken på Björnstad. De andra två har jag läst och de var superbra båda två. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läs den! Du lär inte ångra dig. Den är dock lite mörkare än hans tidigare. Trevlig helg!

      Radera
  9. De två till vänster har jag läst, jag lovar att du inte blir besviken på någon av dem, otroligt bra på olika sätt. Sju dagar kvar att leva har jag också tittat på, men i år blir det inga reaköp, jag måste försöka läsa ikapp...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan läst dem :). Sju dagar kvar kan jag också rekommendera.

      Radera
  10. Backmans bok har man ju inte undgått att uppmärksamma. Lutar åt att den blir läst även av mig till sist. ;)

    SvaraRadera
  11. Jag känner till alla tre men har inte läst någon av dem. Tror att alla tre är bra.

    SvaraRadera
  12. Kan bara hålla med om alla tre. Mycket bra!

    SvaraRadera
  13. Störst av allt gillade jag mycket. Björnstad ska jag nog läsa framöver....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag. Den är läsvärd. Samtidigt är det lätt att man kan få lite för höga förväntningar när någon bok hyllas mycket.

      Radera