lördag 23 juni 2012

Blå dahlia av Nora Roberts

En klassisk romantisk lättläst roman

Handling: Tillsammans med sina två små livliga söner flyttar den unga änkan Stella tillbaka till sina barndomstrakter i södra USA. Här har hon fått både bostad och jobb på det anrika Harper Handelsträdgård. Hon avskräcks varken av huset eller av dess ägarinna; den stentuffa Roz Harper. I närheten bor också den oborstade men snygge landskapsarkitekten Logan Kitridge. Snart inleder Stella och Logan en het romans. Men det finns någon som inte är glad åt deras kärlek... Ett kvinnligt andeväsen stör ofta Stellas nattsömn. Kan det vara någon som tidigare bott på Harpers Handelsträdgård? Vad har hon för ett förflutet som inte lämnar henne någon ro?

Här vet man precis vad man får. Romantik, känslor, förutsägbart slut, en fantastisk kringmiljö och lite övernaturlighet. Precis som i flera andra romantiska trilogier av Nora Roberts. Just den här är den första delen om kvinnorna på Harpers Handelsträdgård.


Som jag skrivit i flera andra inlägg har det varit rätt hektiskt senaste tiden huvudsakligen på jobbet vilket gjort att koncentrationen inte varit den bästa. Och vad passar bättre då än spännande deckare eller lite mer romantiska böcker som den här?

2 kommentarer:

  1. Just den boken står och väntar på mig i bokhyllan :) Men jag har tyvärr inte dom andra två delarna ännu....

    Just nu har jag en tävling där man kan vinna en bok på min blogg om du vill kika in :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carro: Jag har lånat den här boken av min syster och tror hon har resten av dem någonstans :-).

      Jag kollade in din blogg och jag har redan läst Hypnotisören tyvärr.

      Radera