torsdag 20 juli 2017

Helgfrågan v. 29



Mia frågar om något som är väldigt aktuellt just nu:


Vad gör ni när det blir så? Eller tillhör ni den ordentliga som bloggar om böckerna direkt.👏 I så fall får ni gärna tipsa mig.


Frågan är väldigt aktuellt just nu eftersom jag hade en obloggad bok när vi åkte till Gotland och sen ytterligare ett gäng obloggade men lästa när vi kom hem.

Generellt bloggar jag rätt omgående om böckerna. Men vid sådana här tillfällen försöker jag ta en per dag (min hög är inte i närheten av Mias eftersom jag sällan bloggar om barnböcker). Men det är inte lätt att hinna med trots att det är semester. Man ska vara både social och hinna röja och fixa hemma samt göra roliga saker med familjen/sonen (idag har jag t.ex varit på Tom Tits hela dagen med sonen och hans kompis).

Mia har även en bonusfråga:

Bonusfråga: Läser du något bra nu?

Ja, det gör jag. Tror jag. Jag lyssnar just nu på:


Det är den andra boken i hennes Gran Canaria-serie. Och jag gillar den! Jag har lyssnat på två tredjedelar än så länge.

Sen har jag börjat läsa:



Jag tyckte väldigt mycket om Sommaren utan regn. Jag har inte hunnit så långt än men den har potential. Men jag vet inte om den kommer att nå upp till Sommaren utan regns nivå.

20 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det tycker jag också än så länge :).

      Radera
  2. En varje dag är en bra lösning när det hopar sig, så gör jag också :)

    SvaraRadera
  3. Vid semester tider så hinner man inte alls så mycket som man vill, dygnet får inte fler timmar snarare färre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan bara hålla med om känslan!

      Radera
  4. Jag läser inget alls just nu. Har lovat mig själv att lägga alla tid på skrivandet. Får se hur länge det håller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland måste man bara prioritera så för att få något gjort.

      Radera
  5. En per dag försöker jag också med.
    Jag tyckte Den hand som först höll min var bra, men inte i nivå med Sommaren utan regn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, då verkar mina aningar stämma och mina förväntningar är inte jättehöga.

      Radera
  6. I bland känner jag att jag hellre vill läsa den tid jag har i stället för att sitta vid datorn och skriva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett dilemma som jag känner igen mig i. I synnerhet när jag känner att inlägget blir lite kort och hafsigt så jag ändå inte är nöjd.

      Radera
  7. en hinner rent generellt mindre på semestern fastän en inbillar sig tvärtom

    SvaraRadera
  8. Allt har sin tid, ibland får bloggandet vänta. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det är lite stressande ibland tyvärr.

      Radera
  9. Ja men va roligt, den lyssnar jag på med och gillar den också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag bara en kvart kvar så slutet är nära :).

      Radera
  10. Har läst flera böcker av Marie Jungstedt, men av någon annledning så har det varit stopp med det ett långt tag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ledsnade ju på gamla serien men den här gillar jag verkligen.

      Radera