tisdag 25 oktober 2011

Hedrad

Jag har fått en jättefin award av Bokbrus som gör mig väldigt glad - Liebster Blog Award!



Bokbrus är en av mina favoritbokbloggar och som jag alltid kollar in när det är dags för en ny ljudbok. Hennes blogg är så strukturerad och tydlig och ger väldigt bra information om både bok och uppläsare. Så tack för både awarden och för de förnämliga inläggen.


Tanken med awarden är att man som blogg-läsare ska hitta till nya bloggar som man kanske inte annars hittat till.



Reglerna för att dela ut Liebster award till fem favoritbloggar är följande:
1. Klistra in awarden på din blogg.
2. Tacka personerna som gav er Awarden och länka till bloggarna.
3. Välj ut fem personer som du vill ge awarden till.
4. Lita på att dina följare sprider kärleken till andra bloggare.
5. Och det viktigaste : Ha roligt och stötta varandra.

Nu kommer det svåra - att dela ut awarden till fem favoritbloggar. Efter en del eftertanke ger jag awarden till följande:

Mat, bak och allt som hör till kök - som innehåller både god mat och fina bakverk. En av favoriterna därifrån är Chokladfudgetårta som jag gjort flera gånger. Och som hjälpt mig att gå upp i vikt (vilket jag inte behöver).

Boksnoken - en fin internetkompis sen ca fem år och som jag delar flera intressen med (t.ex intresset för deckare). Från hennes blogg har jag fått många boktips.

Bokföring enligt Monika - en för mig rätt ny blogg men som känns väldigt rätt (vi verkar ha samma yrke dessutom) och som jag snabbt började följa. Hade jag bara tid så skulle jag definitivt vilja ha ett likadant bokregister.

Boktokig - vars blogg jag följt ett tag och som ger mig många fina boktips och funderingar. Hennes inlägg känns alltid positiva och energiska som får mig glad.

Västmanländskan - som bloggar om sitt liv och böckerna hon läst med en energi som jag avundas. Vi har rätt lika boksmak och det är trevligt att få följa hennes vardag.


7 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket, jag är så glad att ha dej som internetvän!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för utmärkelsen! Så glad jag blir : Jag ska skicka den vidare så snart jag kan.

    SvaraRadera
  3. Åh tack! Du har gjort min morgon :)

    SvaraRadera
  4. Åååh tack! Jag var på så dåligt humär när jag kom hem från jobbet, men tänk, det gick över nu.

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att ni blir glada!

    SvaraRadera
  6. Tusen tack gulliga du!!! Jag blev jätteglad!!! Ska skicka den vidare när jag är hemma igen!

    SvaraRadera
  7. Boktokig: Varsågod. Jag bara valde de bloggar som jag läser mest flitigt (eftersom jag såklart uppskattar dem mest).

    SvaraRadera