lördag 5 november 2011

Nya böcker


Dessa böcker låg i brevlådan när jag kom hem i fredags.

Siri Hustvedt - Sommaren utan män (en favoritförfattare)
Elias Palm - Corpus Delicti (har jag velat läsa sen den kom som inbunden men har varit för snål för att köpa den)
Agnés Desarthe - Ät mig (har velat läsa den också länge)
Peter Temple - Mörk kust
Anders de la Motte - Geim

Först måste jag bara läsa ut Det broderade hjärtat! Frågan är sen vilken av de i den översta raden som jag ska välja - ibland kan val vara riktigt angenäma!

8 kommentarer:

  1. Vilka trevliga böcker du fått hem. Lyssnade på Peter Temple på bokmässan och han var en intressant person.

    SvaraRadera
  2. Jag har bara läst Mörk kust av dessa.
    Corpus Delicti och Geim har jag sneglat på men av någon anledning inte införskaffat dem - ska bli intressant att höra vad du tycker om dem.
    Vet att du gillar Hustvedt - sist jag var på biblioteket höll jag en av hennes böcker i handen men jag la tillbaks den i hyllan, är inte säker på att jag skulle gilla hennes böcker... Men samtidigt är jag nyfiken så kanske hon får följa med hem en annan gång :-).

    SvaraRadera
  3. Åh, kan du inte ta Hustvedt och blogga den ;)

    SvaraRadera
  4. Mörk kust läste jag en så bra recension av i tidningen för ett tag sedan. Då hamnade den på min "bevakningslista". Hoppas du skriver om den här när du läst den, så jag får veta vad du tyckte.

    SvaraRadera
  5. Böckerx3/Metta: Något år ska jag också försöka ta mig till bokmässan och lyssna på intressanta författare!

    Boksnoken: Vad tyckte du om Mörk kust? Ang. Hustvedts böcker så är min stora favorit Vad jag älskade men den lästes å andra sidan under optimala omständigheter (innan barn och på en utlandssemester med sambon = massa sammanhängade lästid). Och tyvärr blir böcker bättre under sådana omständigheter. Men jag tycker att hon har en viss stämning i sina böcker som tilltalar mig.

    Västmanländskan: Vi får se vad det blir :-). Jag lyckades i alla fall läsa ut min nuvarande bok så ikväll kommer det trevliga valet.

    Monika: Jag läste också någon bra recension och på grund av den blev den beställd nu. Och självklart kommer jag skriva om den när den är utläst.

    SvaraRadera
  6. Jag gick tillbaks i min blogg och läste vad jag hade skrivit om Mörk kust - jag var inte så jätteförtjust i den... Jag gillade inte riktigt språket, tyckte boken var rörig och att den utspelade sej i en sunkig, nedgången, skitig omgivning... Men strunta i vad jag tyckte :-).

    SvaraRadera
  7. Hannele: Precis! Sen dök det upp en bubblare i form av en reserverad biblioteksbok också.

    SvaraRadera