söndag 31 juli 2011

Tillbaka på Blossom Street av Debbie Macomber

Det här är fortsättningen på Butiken på Blossom Street som jag läste precis före den här.

Handling: Ett år har gått sedan Lydia Hoffman öppnade sin butik på Blossom Street. Lydias privatliv blomstrar lika mycket som butiken, till stor del tack vare en viss Brad Goetz. Men när Brads ex-fru dyker upp blir det svårt för Lydia att tro på sin nyfunna lycka...

Lydia bestämmer sig för att starta en ny kurs i butiken, och tre kvinnor anmäler sig. Elise Beaumont, som är pensionerad och bitter, och plötsligt står öga mot öga med sin före detta make. Bethanne Hamlin har fullt upp med att hantera konsekvenserna efter en färsk skilsmässa. Och Courtney Pulanski är den deprimerad överviktig tonåring, vars farmor försöker hjälpa henna genom att släpa med henne till sin simgrupp - som bara består av pensionärer. Och till Lydias kurs...

Precis som föregångaren var den här väldigt mysig men här märks det mer att det är Harlequin som ger ut böckerna vilket inte var så tydligt i den första. Man får omväxlande följa Lydia, Elise, Bethanne och Courtney och det är historierna om de första två som går lite åt harlequinhållet. Men boken är väldigt mysig och snabbläst och man vill gärna veta hur det går.

När jag läser en sådan här bok blir jag dels inspirerad av att bli egenföretagare och i det här fallet - börja sticka. Nu har jag ett bra jobb och inte tid för mer hobbies så jag kommer inte verkställa något av det. Men det är alltid trevligt att fantisera över vad jag i så fall skulle skapa för verksamhet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar