söndag 2 februari 2014

Litteraturkryssing bokad!

I år ska sambon och jag åka på Vi:s Litteraturbåt! Resan är nu bokad och betald. Nu gäller det bara att inte bli sjuka.

Författarna är:

Lena Andersson - Augustprisvinnare 2013.
Bea Uusma - Augustprisvinnare 2013. Hennes bok fick sambon i julklapp av mig.
Ingvar Carlsson som skriver om sin barndom och Olof Palme mm.
Inger Edelfeldt vars nyaste bok jag nu lånat på biblioteket.
Björn Af Kleen som skrivit om familjen Bonnier.
Majgull Axelsson som är aktuell med en ny bok i vår.
Tomas Bannerhed - Augustprisvinnare 2011
Kjell Westö vars bok Hägring 38 också blev en julklapp till sambon av mig. Han har precis läst ut den och jag ska försöka läsa den innan kryssningen. Han var nominerad till Augustpriset 2013.


Läs mer här om kryssningen och författarna och vad de ska prata om här och här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar