onsdag 3 februari 2010

Lycklig är jag som fått...

Utmärkelsen Kreativ Blogger.

Både Boksnoken och FruE har delgett mig den och jag är jätteglad och nöjd. Tack så jättemycket.


Om man får den här utmärkelsen ska man dels berätta sju saker om sig själv och dels skicka vidare den till sju andra kreativa bloggare. Efter att ha surfat runt på bloggarna jag brukar läsa så hittar jag den här awarden på i princip alla (betyder det att jag har bra smak?) och vissa har till och med fått den fler gånger. Därför väljer jag att att bara göra den första delen, hoppas ingen tar illa upp.

Sju fakta om mig:
  • Jag lånade mycket böcker på bokbussen när jag var liten. Den kom en kväll varannan vecka till samhället där jag bodde.
  • Min nuvarande bil köpte jag med pengar från en travvinst på V75 som jag vann i somras. Pengarna räckte även till en systemkamera.
  • Jag har läst ca 60 poäng matte på universitetet
  • Jag jobbar bland annat med att programmera C# (C-sharpe) och skriva sql-script. På grund av programmeringen vill jag gärna skriva ihop ord UngefarSaHar.
  • Jag har testat att köra lastbil, buss, gocart, minimoto (jättesmå motorcyklar) samt jeep trots att jag inte alls är så förtjust i att köra (jag sitter hellre bredvid eller bak och läser)
  • En av de första vuxenböckerna jag läste var Törnfåglarna som jag sträckläste under några dagar (när jag var 12 år). Jag blev så faschinerad av tv-serien som gick för första gången då och blev lika kär i fader Ralph de Bricassart som Maggie var.
  • Trots att jag är rödhårig så är jag väldigt lugn som person vilket min lärare i 6:an kommenterade. Han påstod att han trott att rödhåriga hade temperament men att jag motbevisat det.

3 kommentarer:

  1. Jaa, bokbussen! Den hade jag glömt! Jag tror den kom varannan vecka till vårt samhälle också och mamma och jag brukade gå dit tillsammans. Det var samma chaufför varje gång, jag kommer precis ihåg hur han såg ut - en riktig torrboll.

    Jag har inte ens körkort, haha. Är inte det minsta intresserad av att köra nåt med motor, jag håller mej till min cykel :-).

    Jag läste nog Törnfåglarna i samma ålder som du och blev även jag lite kär i fader Ralph när tv-serien gick... Vore kul att se den igen, det var väldigt länge sen jag såg den.

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till utmärkelsen! Just ja, bokbussen hade jag glömt men jag minns precis hur det var och det var samma person jämt med i bussen. Sen var det en tung påse vi bar hem varje gång :) Men nuförtiden tror jag att du är min "bokbuss" för jag kommer ju alltid hem med en kasse med böcker från dig :))

    SvaraRadera
  3. Annika och Karro: Bokbussen väcker många minnen! Vår bibliotekarie/chaufför var väldigt skäggig minns jag men ibland kom även en tant med. I alla fall tyckte man det var en tant när man inte var så gammal själv.

    Den bok jag lånade mest gånger på bokbussen var nog Greven av Monte Cristo som jag älskade. Men jag lånade också många böcker av Joanne Greenberg som skrev personer eller familjer som levde med olika handikapp/sjukdomar. Tänk vad man kan minnas ibland.

    Karro: Det är super att ha någon att lämpa över böcker på!

    SvaraRadera