söndag 13 juni 2010

Låtarna som skrev mitt liv av Andreas Carlsson

Förutom att titeln låter lite fånig så tycker jag att boken var rätt underhållande (om man inte har för höga krav).

Andreas Carlsson som är jurymedlem i Idol och även varit programledare av Made in Sweden berättar om sitt liv. Nu är ju inte Andreas jättegammal och har dessutom rätt många år kvar i branschen så man inser att han inte kan vara så kritisk i sina texter mot folk han fortfarande kan komma att jobba med. Men jag tycker ändå det är underhållande att få läsa om honom, om hans barndom som gick från att vara hyfsat lyxig till ganska tuff. Hur han försökte göra karriär själv som sångartist till att sen bli låtskrivare för Cheironstudion.

Han tar även upp mycket på det personliga planet, tankar och även hans känslor kring hans son som han har med Hannah Graaf.

Jag läste för några år sen Bob Dylans bok memoarer och till skillnad från den så känner jag igen i princip alla artister som nämns och det är en del av behållningen av den här boken.

Så om man har överseende med att Andreas Carlsson inte skriver direkt något negativt som kändisarna som florerar i hans bok så är den helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar