måndag 4 januari 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 1

Ett nytt år och nya krafter (hoppas jag). Nu tar även jag och svarar på frågan.

Barnboksbloggen som kör en fråga per vecka ställer nu en mycket aktuell fråga:

"Kommer du att delta i någon boklig utmaning under 2016? Antingen någon av de som cirkulerar i bokbloggsvärlden eller någon som du gör bara för dig själv. Finns det någon läsutmaning som du skulle vilja genomföra om det bara funnits mer tid".

Jag brukar göra mitt bästa att undvika utmaningar eftersom jag vill att mitt läsande ska vara lustfyllt och utan krav. Jag spanar in vissa och lockas lite ibland men inser att det blir lite för pliktfullt. Men så fick jag idag syn på Johannas deckarhörnas utmaning: En världsomsegling på 366 dagar

Där räknas alla böcker som utspelar sig utanför Sverige, Storbritannien och USA. Och det är var handlingen utspelar sig som är det viktiga. Det är även helt upp till en själv hur många böcker som man vill läsa. Så troligtvis hoppar jag på denna. Mest för att få en ursäkt till att samla vilka olika länder jag fångar upp i mitt läsande. 

Övrigas svar på frågan hittar ni här.

6 kommentarer:

  1. Jag skulle också vilja bredda mitt läsande, men vet inte om jag ska hoppa på den i år...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker mer att det blir ett roligt sätt att dokumentera de böcker jag faktiskt läser utanför de tre nämnda. Och har jag tur triggar det mig att läsa några extra.

      Radera
  2. Jag funderar fortfarande på om jag ska hoppa på den där världsomseglingen. Har ju ändå x antal böcker i hyllan som skulle platsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag insåg detsamma och har jag tur så blir det en extra trigger att ta itu med dessa hyllvärmare. Sen är det alltid kul att presentera resultat i slutet av året.

      Radera
  3. Skulle gärna vilja utmana mig själv att läsa lite utanför vad jag vanligtvis läser men i år får det bli hyllvärmarna som får stå i fokus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte alls dumt att kämpa på med dem.

      Radera