lördag 4 januari 2020

Status hyllvärmare inför 2020

Under 2019 läste jag 15 hyllvärmare vilket jag är jättenöjd med. Men jag läste färre böcker totalt än på många år (men lyssnade i gengäld på betydligt fler). Men jag vill inte tappa läsningen och jag misstänker att kämpandet med hyllvärmarna delvis gjort att det blivit så.

Så därför hoppar jag över min hyllvärmarutmaning i år där jag lyfter fram vilka böcker som ska läsas och istället ska jag försöka läsa en bok för att jag verkligen känner för det och inte för att jag borde. Jag har dessutom idag rensat bort 15 böcker (och ytterligare några under förra året) som nu legat ett gäng år och gett mig dåligt samvete men inte lockat alls till läsning.

Just nu har jag:

8 böcker från 2015 eller tidigare
6 böcker från 2016
5 böcker från 2017
7 böcker från 2018
8 böcker från 2019 som får vänta till nästa år till de blir hyllvärmare plus en som jag läser.

Alltså 26 böcker med 8 på väg in...

Från 2015 eller tidigare:


Läst:
Äppeldalen av Deborah Smith


Kvar från 2016:

Läst:
Syndapengar av Margery Allingham

Kvar från 2017 (egentligen är Stieg Trenterböckerna pappas):


Läst:
Hanns och Rudolf av Thomas Harding

Bortrensade:
Ingen kan hejda döden av Stieg Trenter
Som man ropar... av Stieg Trenter
Sex dagar av Ryan Gatts


Kvar från 2018:


Läst:
Mafioso av Ray Celestin

2 kommentarer:

  1. Död i gryningen har jag läst, den var okej. För min del var det för mycket internt Sydafrika som jag inte förstod. Böljelek har jag också läst och nja. Josefine Sundströms bok kan jag inte se vilken det är, men det verkar inte vara den jag har läst (Boel och Oscar), men den var bra på riktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det finns ju en orsak till varför de blivit liggandes. Josefin Sundströms bok är Vinteräpplen och skrevs före Boel och Oscar som jag har läst och tyckte om.

      Radera