onsdag 23 februari 2011

Konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper

Det här var en bok helt i min smak!

Handling: Doug har träffat sitt livs kärlek, och förlorat henne. Knappt trettio år gammal är han en deprimerad, alkoholiserad änkling. Han vill helst vara ifred men motarbetas av sin tvillingsyster, sin tonåriga styvson och stans alla singelkvinnor.


En varm, humoristisk roman om sorg och kärlek. Om att släppa och gå vidare, och lita på dem man älskar.
 
Den är sorglig, rolig och lite tänkvärd! Den dagen jag började läsa boken hade jag fått ett antal "fritimmar". Sambon åkte iväg med vår 4-åring och hälsade på sin mamma. Under tiden hann jag bli väldigt orolig att något skulle hända eftersom huvudpersonen förlorade sin mest älskade. Det var kanske därför boken grep mig lite extra.
 
Boken med sina drygt 300 sidor känns lättläst men ändå tillräckligt gedigen för att inte bli ytlig och för snabb.
En mycket bra bok helt enkelt.
 
Betyg 4 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar