tisdag 3 juli 2018

När du vänder dig om av Pernilla Ericson

Den tredje och mycket spännande fortsättningen av Erlagruppen!

Handling: En kvinna blir brutalt våldtagen av en okänd man i sitt eget hem på Södermalm i Stockholm. Förövaren kan gripas på plats och vid första anblicken ser det ut som ett enkelt ärende. Men ingenting är som det verkar. Det fanns en inbjudan. Ett meddelande om hårdhänt sex.

När Erlagruppen åter samlas, tar de sig an ett fall präglat av kvinnohat. Utredningsteamet jagar någon, eller några, som inte skyr några medel för att terrorisera kvinnor. En stulen identitet på nätet blir ett effektivt vapen. Och skräcken sprider sig.Samtidigt kämpar polis Liv Kaspi med sitt privatliv. Hon älskar en man med en bakgrund i den undre världen - men kan hon lita på honom?

Uppläsare: Lo Kauppi
Förlag: HarperCollins

Det här är den tredje boken i en av mina favoritdeckarserier. Jag hoppas innerligt att Pernilla Ericson fortsätter att skriva om Erlagruppen för jag gillar verkligen att läsa om dem.

Jag tycker om huvudpersonerna och jag är glad att vi fick följa Aminah lite mer den här gången. Hon är en klar favorit hos mig och kanske lite orsaken till varför jag hoppade på serien direkt från start. När det finns en hackare med så blir jag alltid lite extra intresserad.

Det enda som drar ner den lite för mig är att de flesta detaljer/ledtrådar som dyker upp omnämns och det är rätt givet att det ska bli något mer av det lite längre fram i boken och i vissa lägen förstår man vad.

Jag lyssnade på boken när jag klippte vårt gräs vilket tar bortåt en timme. Men mot slutet var den så läskig och spännande att jag fick pausa lite då och då och växla över till en snäll podd. Och det trots att jag ändå vet att det borde gå bra i boken.

Betyget blir 4 av 5 och en önskan att det snabbt kommer en fortsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar