fredag 23 december 2016

Vad läser ni i jul?



Johannas deckarhörna undrar
Så hur ska ni fira/tillbringa julen 2016? Och vilka böcker planerar ni att läsa i helgen?

Julen blev inte allt som jag tänkt mig. Vår son blev sjuk förra helgen vilket ledde till att hans barnkalas blev inställt. Det visade sig att hälften av killarna i klassen var sjuka. Det blev också lite vab i början av veckan. Så jag kom igång sent med allt julfixande. Igår vaknade jag och kände mig mycket konstigt. Jag åkte till jobbet men var nog bara där en kvart innan jag tog datorn och åkte hem. Väl hemma var det bara att gå och lägga sig eftersom feberfrossan kom. En stund senare visade tempen på 39 graders feber. 

Idag är jag lite bättre men inte bra. Febern kommer och går. Sambon kommer att åka till min släkt (som bor nära) med sonen för att fira jul. Men först ska vi mysa hemma med Kalle och lite julklappar bara vi. 

Just nu håller jag på med följande böcker.

 

Vad som kommer härnäst beror lite på tomten. Men det finns gott om böcker i min hylla som jag vill läsa i närtid. Bara orken kommer. Med tre julfiranden, två födelsedagsfiranden och ett nyårsfirande är det fullt upp med förberedelser och aktiviteter. Dessutom kommer svärmor komma till oss några dagar om bara sambon nu kan hålla sig frisk.

4 kommentarer: