söndag 23 augusti 2009

Frågeformulär till Pocket och Prassel

Angående böcker:

* Favoritgenre?
Har ingen given favorit utan läser gärna deckare, skönlitterära böcker om relationer, böcker som bygger på verkliga händelser (om historien verkar intressant förstås) samt lite chic-lit.

* Favoritförfattare? (Saknas somliga titlar i samlingen eller har du allt?)
Jag älskade Siri Hustvedts bok Vad jag älskade men om hon kan vara favorit när man bara läst en bok vet jag inte. Rennie Airths deckare. Har nyligen läst Wennström och Swedenmarks hela serie om familjen runt La Stella. Underbara men lite väl lättlästa. Jag har läst två böcker av Roslund & Hellströms böcker (Edward Finnigans upprättelse och Flickan under gatan) senaste året och fastnat för dem. Jag vill gärna läsa deras två första (Odjuret och Box 21) innan jag ger mig in på deras femte som är aktuell nu. Majgull Axelssons böcker är också några som sätter sig fast länge.

* Genre eller författare som du är nyfiken på?
Jag är nyfiken på Viveca Lärns bokserie om Saltön (första boken heter nog Midsommarvals). Jag har läst en bok av Michael Connelly (Fallet avslutat) och kan tänka mig att börja från början med dem (läser helst en serie i ordning). Och som jag nämnde ovan; Roslund & Hellströms två första böcker.

* Genre eller författare som undviks på liv och död?
Fantasy, Sci-Fi och skräck

* Läser du på andra språk än svenska?
Helst inte. Det tar för lång tid tyvärr nu när tid är en bristvara.

* Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst?
Jag håller på men är inte klar än. Jag ska försöka lägga ut en lista innan augusti är slut (men den kommer ju inte vara heltäckande tyvärr). Den innehåller i så fall det som finns i bokhyllorna nu och kanske lite av det jag köpt under det senaste året/åren men hunnit ge bort.

* Hur resonerar du kring att få/ge begagnade böcker?
Är bara boken i bra skick (inte allt för tummat, vikt eller luktar illa) så går det utmärkt med begagnat.

Angående prassel:

* Eventuella allergier?
Inga alls.

* Favoritgodis?
Mörk choklad men gillar även choklad generellt (förutom vit) om den är fylld med något gott.

* Naturgodis - ätbart eller oätligt?
Helt klart ätbart

* Favoritsnacks?
Choklad och chips (var för sig)

* Kaffe eller te? Vilken smak?
Dricker båda (fast kaffe dagligen och te ibland) Har tyvärr bara en vanlig kaffebryggare och ingen espressomaskin än.

* Kryddar helst med?
Hetta (vi äter gärna mat som har influenser från Asien eller Mexico). Det behöver inte vara jättestarkt men smakrikt.

* Vad tycker du verkligen inte om?
Är ingen fan av vingummi eller vit choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar