söndag 23 maj 2021

China rich girlfriend av Kevin Kwan

Fortsättningen på Crazy Rich Asians!

Det är dags för Rachel och Nicks bröllop. De har sen förra boken slutade, försökt spåra upp Rachels pappa utan att lyckas. Istället är det dags att gifta sig. Nick gör allt för att hans mamma inte ska få veta något om bröllopet så hon kan förstöra det men att hålla något sånt hemligt för Nicks mamma Eleanor är svårt. Och Rachel får istället en pappa mer eller mindre i bröllopspresent. Det i sin tur leder till en galen tid i Kina där allt kan hända. Parallellt har Nicks kusin Astrid fått ett helt annat liv nu när Michael blivit rik. Och det blev nog inte riktigt som hon tänkt.

Precis som i förra boken (som dock var på svenska) får vi följa ett helt gäng människor som på något sätt är kopplade till Nick eller Rachel eller någon av deras släktingar. Det finns några som jag känner mycket för (främst Rachel och Astrid) och ett helt gäng galningar som mer innebär humor eller är mer läskiga. Jag kan ärligt säga att jag känner mig lycklig som inte är snuskigt rik utan mer har ett vanligt medelklassliv. Ska jag vara ärlig mår jag ibland riktigt illa av att läsa om slöseriet och är glad att just den här berättelsen är fiktiv. 

Det handlar väldigt mycket om kläder, smycken och inredning vilket jag inte är särskilt intresserad av. Men det gör inget eftersom det handlar mer om dem som statussymboler och det räcker för mig. Men mitt i all lyx och flärd så så är de ändå människor som kan skadas eller bli sårade. Och där det finns stunder då pengar inte räcker för att hela. Men självklart kan de underlätta mycket om man bara väljer att använda dem rätt.

Den här serien är som en modern saga som rymmer det mesta. Och jag var så inne i människorna när jag läst ut den här att jag köpte den som e-bok på engelska och började läsa nästa samma dag. Så serien har verkligen något speciellt. 

Betyg 4 av 5. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar