fredag 20 augusti 2010

Sträckläsning av Dödens viskningar av Simon Beckett

Simon Becketts tredje bok var lika spännande som de tidigare!

Handling: Det första offrets kropp har blivit bunden, torterad och upplöst till oigenkännlighet. Den andra kroppen påträffas snart lika illa tilltygad. En seriemördare arbetar metodiskt. Antalet dödsoffer stiger.

När en brutal kidnappning sedan sker i utredningens omedelbara närhet står det klart för rättsantropologen David Hunter att ingen längre går säker. Jakten på mördaren intensifieras och förvandlas till en ren nedstigning i helvetet.

Vi får åter igen följa David Hunter, den här gången i USA. Han mår fortfarande dåligt efter det som man fick läsa om i andra boken och har inte kommit igång med något riktigt jobb. Istället reser han till sin gamla mentor och likfarmen han jobbar på för att forska lite. Där blir han genom sin mentor indragen i ett mycket obehagligt fall.

Det gick inte att läsa den här boken lugnt och stilla utan jag tog alla möjligheter till att läsa. Med det här menar jag inte att boken är den bästa jag läst för det finns saker som jag stör mig lite på. Men trots det så är den otroligt spännande och svår att lägga ifrån sig. Jag hoppas att det snart kommer en fjärde bok!

4 kommentarer:

  1. Åh, jag älskar Simon Becketts böcker, måste läsa den här snart!!

    SvaraRadera
  2. Boksnoken: Ja, men den som väntar på något gott...

    SvaraRadera
  3. Jag har den boken i bokhyllan och den här gången tänker jag läsa Simon Becket på engelska. Jag var inte särskilt förtjust i hans två första böcker men jag hoppas mycket på den här :-)

    SvaraRadera
  4. Jag har länge varit nyfiken på Beckett, kanske dags att testa på honom nu!?

    SvaraRadera