onsdag 9 mars 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 10

Det har gått ett antal veckor sedan jag svarade senast. Men den här gången var svaret lätt.

Carola som har Barnboksbloggen undrar den här veckan:

Hur gör du för att inte missa inläggen från dina favoritbokbloggar? Rss-läsare, bloglovin eller nåt annat alternativ? Följer du någon bokbloggare även i sociala medier som instagram, facebook eller twitter? 

Jag använder mig av Bloglovin'. Där går jag in oftast en gång per dag. För stunden har jag delat in bloggarna i fyra kategorier

Bokbloggar (där följer jag för stunden lite fler än jag mäktar med så snart måste jag banta dem lite). Nu sätter jag inläggen jag inte vill kolla på som "Lästa" så försvinner de från mitt flöde. Eller ibland alla inlägg från en bloggen om den "spammat" om något jag inte är intresserad av. De jag väljer att kommentera får ligga kvar som olästa några dagar så jag lätt hittar tillbaka och kan se om bokbloggaren svarat.

Sen har jag även kategorierna Diverse som handlar om allt möjligt, Mat & Bak (perfekt för att hitta nya recept då och då) samt Privata (huvudsakligen släkt och vänner).

Jag följer några få bokbloggare via Facebook och Instagram men eftersom jag bara har dessa i mitt egna privata namn så är jag restriktiv där. Dessutom följer jag lite förlag m.m. via Facebook.

10 kommentarer:

  1. Använder också Bloglovin! Är så smidigt och det är lätt att spara inlägg om man vill gå tillbaks till de sen eller om man hittar recept :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Bloglovin' är perfekt för flera ändamål :-).

      Radera
  2. Jag tycker också Bloglovin' är väldigt smidigt. Jag följer bara bokbloggar så jag har inte använt mig av grupper, senast i dag funderade jag på vad jag skulle kunna ha för användning av den möjligheten ;)

    SvaraRadera
  3. Måste kanske ge Bloglovin en chans. Att jag inte varit så aktiv där är mest för jag inte orkat ta tag i det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir lätt för mycket saker i vardagen att ta tag i. Och allt passar inte alla.

      Radera
  4. Använder mig av Bloglovin' och det har funkat kanon för mig.

    SvaraRadera
  5. Ju fler svar på den här frågan jag läser, desto mer inser jag att det kanske är dags att skaffa bloglovin... Jag brukar alltid vara så restriktiv när det gäller nya (tekniska) grejer, främst för att själva användandet skrämmer mig. Jag har varken Instagram, Pinterest eller Goodreads heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kräver alltid en ansträning att börja med något nytt. Du får testa och se om det ger dig tillräckligt för att vara värt mödan (eller börja med att känna efter om du saknar att inte kunna se när dina favoriter har uppdaterat). För mig är det definitivt värt det :-).

      Radera