söndag 2 januari 2022

Status hyllvärmare inför 2022

Min plan för 2021 höll nästan.

Jag hade tänkt beta av eller rensa bort åtminstone 7 hyllvärmare av 21 - det blev 4 stycken.

Jag hade tänkt läsa åtminstone 11 av 2020:s inköp där 22 var kvar. Det blev 13. 

Så totalt försvann nästan så många böcker som jag satt som mål - 17 av totalt 18 stycken. Egentligen skulle jag ha rensat bort tre böcker av de gamla men de får stå kvar ett tag till. 


Mål för 2022:
Trots att antalet skiljer sig lite mot förra gången behåller jag samma mål med sju respektive 11 böcker.

Status:

Hyllvärmare läst/bortrensad:             6 st av 26 (mål 7 eller mer)
Läst/bortrensad av inkomna 2021:    13 st av 20 (mål 11 eller mer)


Här är mina nuvarande hyllvärmare (26 stycken):

Från 2015 eller tidigare:

Connelly Michael - Svart eko   - bortrensad eftersom jag minns historien för väl från en tv-serie.
Gazan Sissel-Jo - Dinosauriens fjädrar (Danmark) 
Hustvedt Siri - Den lysande världen
Meyer Deon - Död i gryningen (Sydafrika)
Persson Giolito Malin - Bara ett barn  
Swarup Vikas - De sex misstänkta (Indien) 

Från 2016:

Allingham Margery - Spärrad utgång (från 1958)
Limme & Palmqvist - Böljelek
Schulman Ninni - Vår egen lilla hemlighet

Från 2017:

Österdahl Martin - Be inte om nåd

Från 2018:

Hesselbom & Lihammer, Med dig vågar jag allt 
Laing Olivia, Den ensamma staden
Mullen Thomas, Darktown
Rosling Hans, Factfulness  Läst ut feb 2022
Rönnberg Olga, Olgas omstart

Från 2019:

Ferrante Elena, Hennes nya namn Läst aug-sep 2022
Moisto Frida, Som nitroglycerin 

Från 2020:

Bojs Karin, Min europeiska familj  Läst sen tidigare, blir bläddringsex.
Bojs Karin & Sjölund Peter, Svenskarna och deras fäder
Celestin Ray, Gangsterns klagan
Ekman Kerstin, Gubbas hage - Bortrensad
Laestadius Larsson Anna, Hilma 
Moyes Jojo, Bergens stjärnor 
Parry Ambrose, Där inget vissnar mera Läst ut juni 2022
Riley Lucinda, Midnattsrosen
Steiner Susie, Person okänd


Inkomna och olästa under 2021
men som inte lästes klart då och får statusen hyllvärmare först nästa år (20 stycken):

Backman Fredrik, Vi mot er
Daré Abi, Flickan som fick en röst
Holst Christoffer, Söta, röda sommardrömmar
Mytting Lars, Systerklockorna
Tangen Geir, Ett krossat hjärta
Wallén Karin, Flera sidor av oss
Östlundh Håkan, Profetens vinter

Allende Isabel, Långt bortom havet Läst jan 2022
Axelsson Majgull, Inställd resa till Sabarmati Läst juli 2022
Coupland Douglas, Microslavar
Läst feb 2022
Foley Lucy, Nyårsfesten Läst dec 2022
Joshi Alka, Hennakonstnären Läst juli 2022
Lefteri Christy, Sångfåglar
Läst jan 2022
Lloyd Josie, Löparklubben för cancersystrar Läst jan 2022
Musso Guillaume, Samtal från en ängel Läst juni 2022
O'Leary Beth, Bara på besök Läst aug 2022
Oresvärd Kamilla, Brudslöjan
Läst juli 2022
Peruzzi Britt, Aldrig glömma Läst aug 2022
Sigurdadóttir Yrsa, Straffet Läst sept 2022
Winspear Jacqueline, The consequences of fear
  Läst jan/feb 2022

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar