torsdag 7 juli 2016

Tvinga mig av Lee Child

Den tjugonde i serien...

Handling: Reacher kliver av tåget i Mother"s Rest, en hemlighetsfull stad befolkad av vaksamma människor. Han möter en kvinna på perrongen som letar efter sin försvunna detektivpartner, och Reacher bestämmer sig för att hjälpa henne. Snart är de mitt uppe i en desperat färd genom landet och genom de dolda delarna av internet. Sökandet efter sanningen leder dem tillbaka till Mother"s Rest, där Reacher måste möta en mardröm värre än han någonsin hade kunnat föreställa sig.


Uppläsare: Magnus Roosman

Den här påminde om många andra Jack Reacher. Av en slump så springer han på någon som behöver hjälp på något sätt. Och i brist på annat så hjälper han till.

Boken hör till en av de sämre enligt mig. Men jag såg på Goodreads att vissa tyckte att den var en av de bättre. Så det visar att smaken verkligen är delat. Men för min del tror jag det delvis berodde på att jag lyssnade på den. Magnus Roosman kan passa här men det blev för långsamt. Handlingen gick långsamt framåt i långa partier och uppläsningen har många pauser. Hade jag kunnat öka takten i min app hade jag gjort det. Funktionen finns tydligen för Iphone men inte för oss som Android hos Storytel.

Slutet blev desto mer actionfyllt och obehagligt. Så det gjorde att intresset kom igång igen. Jag måste verkligen inte ha en bok med mycket action men när det gäller böckerna om Jack Reacher så vill ha ha ett visst driv.

Slutbetyget blir en mycket svag trea.

4 kommentarer:

  1. Åh, jag längtar tills min bok kommer! Ska bli intressant att se vad jag tycker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är också nyfiken. Ibland blir ju en bok sämre när det är en ljudbok där även uppläsaren påverkar.

      Radera
  2. Läste tre stycken böcker av Lee Child för länge sedan och gillade dem verkligen. Borde verkligen läsa fler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar dem ibland men just den här blev ingen favorit hos mig.

      Radera