torsdag 30 juli 2009

MORD.NET

Jag har läst Mord.net av Dag Öhrlund och Dan Buthler som skrivit en nutida polisroman där internet spelar en stor roll. Den här deckaren vill mycket. Det vill beskriva brott som kan begås med hjälp av internet som kanske inte är de man först hör talas om. Boken är hyfsat tjock och poliserna känns rätt trovärdiga. Man får även känna många bifigurer i boken och tillslut blir de lite väl många även om jag förstår tanken. Det som blir lite konstigt är att slutet blir abrupt. Man får många svar på ett plan men inte på allt. Nu känns det inte nödvändigt men eftersom den var så detaljerad på många andra sätt så förväntar man sig nästan att få veta det sista.

2 kommentarer:

  1. Jag har just läst ut boken och jag har faktiskt svårt att avgöra om den var mycket bra eller helt kass. Mycket konstig känsla...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, jag är också kluven till vad jag tycker om boken. Jag såg att deras nästa bok är på gång men är väldigt osäker på om jag vill läsa den.

    SvaraRadera