torsdag 4 januari 2024

Status hyllvärmare inför 2024

Jag läste färre böcker under 2023 och det märks även på hyllvärmarna. Jag betade av en del men inte så många som jag hade tänkt/hoppats på. 

Jag hade tänkt läsa 6 av mina 27 hyllvärmare. Det blev 7 st inkl. bortrensade.

Jag hade tänkt läsa 12 av mina 26 böcker inkomna under 2022. Det blev 9 st. 

Så det var ok men inte alls så många som jag hade hoppats på. Dessutom var jag väldigt bra på att köpa in nya böcker istället som också ligger och väntar nu.

Mål för 2024:

Eftersom jag kommer att gå en utbildning under våren som kommer vara rätt ansträngande så kommer målet vara lågt. Allt som blir läst under första halvåret blir ett plus. 

Status: 

Hyllvärmare läst/bortrensat:              0 av 37 stycken (mål minst 5 stycken)

Läst/bortrensat av inkomna 2023:     4 av 30 stycken (mål minst 10 stycken)

Här är mina nuvarande hyllvärmare (37 stycken):

Från 2015 eller tidigare:

Gazan Sissel-Jo - Dinosauriens fjädrar (Danmark) 
Meyer Deon - Död i gryningen (Sydafrika)
Persson Giolito Malin - Bara ett barn  
Swarup Vikas - De sex misstänkta (Indien)

Från 2016:

Allingham Margery - Spärrad utgång (från 1958)
Limme & Palmqvist - Böljelek
Schulman Ninni - Vår egen lilla hemlighet

Från 2017:

Österdahl Martin - Be inte om nåd

Från 2018:

Hesselbom & Lihammer, Med dig vågar jag allt 
Mullen Thomas, Darktown
Rönnberg Olga, Olgas omstart

Från 2019:

Moisto Frida, Som nitroglycerin 

Från 2020:

Bojs Karin & Sjölund Peter, Svenskarna och deras fäder
Celestin Ray, Gangsterns klagan
Moyes Jojo, Bergens stjärnor 
Riley Lucinda, Midnattsrosen
Steiner Susie, Person okänd

Från 2021:

Backman Fredrik, Vi mot er
Tangen Geir, Ett krossat hjärta (Norge)
Östlundh Håkan, Profetens vinter

Från 2022:

Backman Elina, När kungen dör (Finland)
Coupland Douglas, Generation X
Estassy Annika, En sång för Hedda
Faber & Pedersen, Satans sommar (Danmark)
García Márquez Gabriel, Hundra år av ensamhet (Colombia/Nobelpristagare)
Gurnah Abdulrazak, Paradiset (Tanzania/Nobelpristagare)
Holst Christoffer, Blå, blå höstvågor
Jensen Jens Henrik, Gladiator (Danmark)
Kähkönen Sirpa, Brudar i svart (Finland)
Larsson Åsa, Fädernas missgärningar
Mo Johanna, Skuggliljan
Naseh Negar, En handfull vind (Iran)
Phan Quë Mai Nguyën, När bergen sjunger (Vietnam)
Quinn Kate, Roskoden
Seeck Max, Ondskans nätverk (Finland)
Spain Jo, Förlåt oss våra synder
Tjechov Anton, Damen med hunden (Ryssland/Nobelpristagare)

Inkomna och olästa från 2023 (30 stycken):

Agualusa José Eduardo, Sällskapet för ofrivilliga drömmare
Ahlström Kristina, Hannas Sweet Deli
Barr Nevada, Djup grav
Barr Nevada, Ond vind
Barr Nevada, Eldstorm
Callaghan Jo, På ett ögonblick
Cleeves Ann, Albatross
Craven M. W, Svart Sommar
Danticat Edwidge, Claire, som havets ljus
De La Motte Anders, Bortbytaren
Edgren Aldén Rebecka, Svarta segel
Ekstedt Katarina & Winberg Sääf Anna, Nord
Herron Mick, Döda lejon
Hunter Cara, Murder in the Family
Jelinek Elfride, Älskarinnorna
Jones Sadie, Amy & Lan
Karlsson Elise, Det finns liv här (Januari 2024)
Klang Cecilia, Kan innehålla spår av Tommy Roos
Marklund Liza, Polcirkeln (Februari 2024)
May Peter, Ett kallt fall
May Peter, Döden i Gaillac
May Peter, En kamp mot klockan
Musso Guillaume, Försvunnen
Rogneby Jenny, Medlaren
Rudberg Denise, Den fjärde doktrinen
Sigurdardóttir Lilja, Iskall sol (Januari 2024)
Sundström Gun-Britt, Maken
Säfstrand Caroline, Sanningen om ostrondykerskan (Mars 2024)
Valtersson Karin, Angelika
Widholm Katarina, Räkna hjärtslag

2 kommentarer:

  1. Du har en del bra böcker bland dina olästa och även några som jag också har olästa, men som jag tror är bra 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är många som jag ser fram emot att läsa men det är så lätt att hoppa på nya böcker istället.

      Radera